Oldalak

2012. augusztus 30., csütörtök

Karnevál 40 fokban, esőben

Pénteken összeverődött a szokásos karneválos „csapat”, s bár még nem vettünk részt intenzíven a programokban  (mindenki dolgozott is, ide is kellett érni vonattal).

Az idő főleg a vásárosok nézegetésével és várakozással telt. Az esti felvonulást már teljes karneváli hangulatban nézte a csipet-csapat. Na erről botrányosan rossz fotókat készítettem, ugyanis nem figyeltem rá, hogy egy rakás közlekedési lámpa van velem szemben, beesteledett és a fránya táblák a legkisebb vakufényt is hihetetlen erővel verték vissza. Shift + delete … inkább :) 

Aztán leraktam a gépet, mert a Borok utcájában megnéztük a felhozatalt… maradjunk annyiban, kiváló borokat kóstoltunk és nagyon jó hangulatban roptuk a PASO koncertjén és már erősen szombat volt, mire ágyba kerültünk.

Szombaton reggel erősen bekentünk magunkat napfényvédővel, majd a karneváli forgatagba vetettük magunkat. Rögtön benéztünk a Történelmi témaparkba, hogy személyesen is kellően ki tudjunk akadni Vesty rövid haján. Jójó, nem annyira rossz, mint számítottunk rá, de azért már megszoktuk a hosszú szőke loboncát. Na és azt is rögtön láttam, hogy a frissen borotvált feje kezd rózsaszínesedni, de melyik pasi hallgat egy (pláne 3 nőre), hogy be kéne kenni naptejjel??? Válasz: nem fog leégni és minden naptej ragacsos. Jaaa, akkor jó, végül is nem nekünk fog fájni (ahogy nem is nekünk fájt :P). Azért a szép új ruhámat megdicsértettem. Legalább a ruhám legyen csini :P

Nem is tudom, de szerintem még sokkal nagyobb volt a forgatag, mint tavaly. Hihetetlen embertömeg hömpölygött mindenfelé. Barátnőm is, anyukám is újított jelmezt, mert haladni kell a római divattal! Köszi Móni, hogy évről-évre csinosabb jelmezeket varrsz!
Itt is kukucskáltunk kicsit, ott is nézegettünk valamit. Kaptam egy szerencsemalackát  is (az, hogy mit kívántam, százpecsétes titok :)), majd a 200 fokban tartottunk egy kicsi ebédszünetet, aztán 14.00 órára megjelentünk a Nagy Gladiátorharcon. Most is igazán remekül sikerült. Majd ezekről teszek fel több képet külön is.


Azért egy páncélost sem irigyeltem, mert a tűző napon a fémek hihetetlenül felmelegedtek, tojást simán lehetett volna sütni rajtuk …
A táborokban is kicsit lanyhább volt az élet, de ez kizárólag a nagy melegnek volt köszönhető. Aki csak tudott, az árnyékba húzódott, már aki talált és be is fért! Igazán jó ötlet lenne a lelátóra valami árnyékolót szerelni, mert ott gyakorlatilag kibírhatatlan volt a meleg.

A műsorok most is igazán kitűnő színvonalúak voltak, tényleg le a kalappal az összes fellépő előtt, akik ilyen forróságban is első osztályú műsorral szórakoztatták a nagyérdeműt!! Ahogy a szervezők és önkéntesek is mindent megtettek azért, hogy mindenki zavartalanul kellemesen múlassa az időt és minden információt megkapjon. Ezzel kapcsolatban még egy ötletem merült fel. Ugyanis azt tapasztaltuk, hogy mivel jelmezben voltunk gyakran szólítottak le minket az utcán, hogy tőlünk szerezzenek információt. Lehet, hogy az összes szervezőnek a csúnya kék mellény helyett egyenrómainak kellene öltözni?? Persze senki ne értsen félre, mi is tudtunk segíteni, hiszen – köszönhetően a jól kidolgozott újságnak – pillanatok alatt megtaláltuk a keresett helyszínt; szerencsére aki minket kérdezett, annak tudtunk segíteni és nem is zavart minket, hogy megszólítanak, csak egy ötlet :)


Közben készítettem pár képet, egy, szerintem egész jó sorozatot Victorius csodaszép kislányáról, na és Vesty fejéről (ami naná, hogy leégett és hiába is próbálta takargatni, láttuk! :)) Ezeket a képeket egyelőre nem teszem fel, mert baráti nyomásnak engedve indulok idén is a fotópályázaton. Úgy döntöttem, hogy bár biztos vagyok benne, hogy ezek a vicces képek sem fognak tetszeni a zsűrinek, de talán akik megnézik nevetnek majd egy jót. A hivatásos pózőrnek pedig semmi kifogása nincs az ellen, hogy ezekkel a képekkel induljak :)

Gondoltuk, jó ötlet lenne, ha a csinos új jelmezekről készülne egy csoportkép is, de ha már római arisztokratáknak öltöztünk, akkor katonai védelem is elkelne, így anyu meg is szólította az egyik ismerősét. Zsolt igazán helyes volt, mert rögtön felajánlotta, hogy mi lenne, ha nem csak így tunikában, hanem teljes harci felszerelésben állna be a képhez. Vagy ez kritika volt, hogy egy pasi öltözni akar a jelenlétünkben..??? :):) Azért kicsit ijesztőek is lehettünk, mert erősítést is hozott :) Köszi srácok!

Szóltak, hogy ők most indulnak háremhölgyeket rabolni, úgyhogy tartsunk velük. Gondoltuk ez jó buli lesz. Vettünk pár pohár limonádét és ahogy meghallottuk a dobot, szépen elindultunk a légió után. Vicces volt, mert ők csináltak helyet, mi sétáltunk utánuk és bár nagyon nem voltunk autentikusak a jelmez mellé viselt napszemcsiben, fényképezőgéppel a nyakamban, szipókával a számban, azért jónéhányan szereplőnek néztek minket. Csakhogy nagyobb baj nem történt. Odaértünk a rablás helyszínére, ahol örömmel ismertem fel a törökben az egyik kedves ismerősömet, aki ráadásul kicsiny városunk egyik ismert fotósa. Na persze hiába tiltakozott jól lefényképeztem, majd a többiekkel együtt én is vigyorogva hallgattam, ahogy a centurió megszólítja: „hé herélt!...” :) na és persze hiába fizette ki az adót a katonák csak elhurcolták a hastáncos lányokat. Jó kis műsor volt, főleg azért, mert a rablás jótékony célokat szolgált. Nem tudom mennyi pénz jött össze, remélem az alapítvány örül majd. Szép volt lányok-fiúk!



Kicsit mi is pihentünk, benéztünk a gyerekprogramokhoz is, majd kerestünk egy jó helyet, ahonnan a felvonulást nézhetjük. Mellénk csatlakozott még a gladiátortestvérek édesanyja és édesapja is, úgyhogy a képélmény mellé újra kaptunk egy csomó jó sztorit is :) hihihi
A felvonulás még pompásabb volt, mint a pénteki és nagyon örültünk, mikor megláttuk a második bigán Pars Krisztiánt is. Annyira helyes volt, ahogy látszott az arcán a meghatottság. Gratulálunk újra és újra!

A felvonulás után szinte lépni sem lehetett, kicsit még sétálgattunk, s bár próbálkoztunk a Borok utcájában, de elég hamar feladtuk, egyébként is nagyon kiszívott minket a 40 fok, így inkább otthon pakoltuk ki hűtőszekrény tartalmát.

Vasárnap aztán megjött az ígért eső. Sajnos. Igaz délelőtt még jókat vásároztunk, szokás szerint itt is nézegettünk, ott is, aztán az eső minket is fedett helyre hajtott. Legalább apukám sem unatkozott, vittem neki római csajokat :) Mindenesetre most többet tudok az idegenlégióról, mint szeretnék, illetve a Discoveryn a lábasfejűek szokásai sem érdekeltek igazán, jobb lett volna kint a forgatagban, de áztunk-fáztunk-megfutamodtunk.

Barátnőmnek én is vettem ajándékot, hát tehetek én róla, hogy saját magának kellett elkészíteni. Legalább amíg verte a pénzt rám gondolt, később meg amikor ránéz, majd az anyukámra :) Kívülről annyira könnyűnek tűnik. Hát jelentem, nem az! Az egyik érmét én vertem. Aztán sajna számára véget is ért a karnevál, haza kellett mennie.

Mi átöltöztünk melegebb ruhába. Ez szomorú volt. Eddig egy kicsit az ember különlegesnek, talán egy hangyányit még szépnek is érezte magát abban a csodás ruciban, de vége lett …
Még jó pár szuper koncert és a záróünnepség hátra volt, de az már számomra civilben. Belehallgattunk a Hot Jazz Band-koncertbe, fantasztikus volt, ahogy Best of Besh o droM és Juhász Miczura Mónika koncert is. A sok visszataps miatt el is tartott az  Artistica Anam Cara karneválzáró tüzes műsoráig. Igazán sajnálom, hogy ezt a záróműsort összekapcsolták a záró protokoll ünneppel is, így a fiatalok nem voltak már olyan felszabadultak, mint a korábbi években. Persze az előadás ettől még kiváló volt, csak kevésbé vidám.
Azért amint „megszabadultak” a városi előkelőségektől, újra elkezdték ütni a dobokat és egészen a szállásukig verték is a ritmust és ugrabugráltak, nevetgéltek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése